دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

محله‌های منطقه ۹ با نصب شیرهای آتش‌نشانی در مقابل حوادث به‌ویژه آتش‌سوزی آماده شدند.

آتش نشانی

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۹ با اعلام این خبر گفت: «تاکنون آتش‌نشان‌ها در محله‌هایی مانند «امامزاده عبدالله» (ع)، «دستغیب» و «هاشمی» با توجه به وجود بافت بسیار فرسوده، کوچه‌های دومتری و فاصله زیاد با شیرهای هیدرانت در زمان آتش‌سوزی با مشکلات جدی مواجه می‌شدند و همین موضوع فرایند امدادرسانی را مختل می‌کرد. از سویی در محدوده‌های حساس و متراکم تجاری و صنعتی، بازار و مناطق مسکونی با تراکم زیاد، فاصله شیرهای آتش‌نشانی باید به‌گونه‌ای باشد که در هر نقطه بتوان حداکثر از فاصله ۷۵ متری (با کمک شیلنگ) آب مورد نیاز را برای آتش‌نشانی از شبکه توزیع آب تأمین کرد. اما در منطقه ۹ چنین امکاناتی وجود نداشت و آتش‌نشان‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند. به همین دلیل تأمین و نصب شیرهای هیدرانت در منطقه آغاز شد.»
«مصطفی دینی» افزود: «نصب شیرهای هیدرانت با هدف ارتقای ضریب ایمنی در محدوده غربی پایتخت و تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان و تأمین آب مورد نیاز در عملیات اطفای حریق، از سال گذشته به شکل ویژه آغاز و در نهایت ۵۹ شیر در ناحیه یک و ۸۴ شیر در ناحیه ۲ نصب شد.»
او با اشاره به اینکه نصب شیرها امسال ۱۰‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: «تا پایان سال، ۴۰ شیر در منطقه نصب خواهد شد.»

کد خبر 621879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    دست بانی و مجریان این طرح اجتماعی درد نکنه .بلاخره یک حرکت خوب هم قابل ستایش است.